وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام:
رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر روز دوشنبه در دیدار مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف کشوری و لشگری، ضمن بیان نکاتی بسیار مهم در زمینه مسائل داخلی و خارجی، تأکید کردند: جمهوری اسلامی بر مبنای عناصر اصلی محاسبات عقلانی خود یعنی «اعتماد به پروردگار و سنن آفرینش» و «شناخت دشمن و بی‌اعتمادی به او»، راه پرافتخار خود را با تکیه بر مردم، بهره‌گیری از تجربه‌ها و تلاش و مجاهدت پیگیر برای تحقق آرمان‌های ملت ادامه می‌دهد.
با همه توان از دولت حمایت می‌کنم
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ماه مبارک رمضان را عرصه تقابل «شیطان و رفتارهای شیطانی» با «تقوا و عبودیت و رفتارهای رحمانی» دانستند و گفتند: در این صحنه‌ی تقابل، شیطان دارای یک هدف مهم و تقوا نیز دارای یک کارکرد بسیار مهم است. شیطان به دنبال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی انسان‌ها و کشاندن آنها به خطای محاسباتی و اقدام بر اساس این خطا است در حالیکه تقوا، زمینه‌ساز آگاهی و دانایی انسان و تمایز بخش حق و باطل است.

بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:امام خامنه ای,اظهارات,هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

leader.ir و Khamenei.ir منتشر کردند
به گزارش گروه چدرسانه ای باشگاه خبرنگاران؛ در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، صدها نفر از اساتید، اعضای هیأت‌های علمی و محققان دانشگاهی، عصر  (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
 
مابقی عکسها در ادامه مطلب..............
به ادامه مطلب بروید..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صدها نفر از استادان دانشگاهها عصر روز (چهارشنبه) در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به هم اندیشی و تبادل نظر در زمینه های علمی – دانشگاهی – فرهنگی – اجتماعی – اقتصادی و سیاسی پرداختند.

رهبر انقلاب: برخی درخصوص استفاده از کلمه «دشمن» ، حساسیت دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،  در ابتدای این نشست که بیش از 2 ساعت به طول کشید، 7 نفر از استادان دانشگاهها، دیدگاههای مختلف خود را بیان کردند. سپس حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اهمیت «تداوم جدی، پر شتاب و همه جانبه‌ی نهضت علمی» بعنوان عامل اصلی شکل دهنده سرنوشت آینده ایران و جهان اسلام، افزودند: تحقق این هدف مهم، نیازمند فعالیت و مدیریت جهادی کسانی است که عاشق پیشرفت میهن و ملت هستند.

بقیه در ادامه مطلب.................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

khamenei.ir منتشر کرد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی‌های چندماه اخیرشان با اشاره به حوادث و تحولات منطقه‌ی جنوب غرب آسیا، و به‌طور خاص مسائل عراق، به تحلیل اهداف و تاکتیک‌های دشمن و راهکارهای برون‌رفت از آن پرداخته‌اند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی‌های چندماه اخیرشان با اشاره به حوادث و تحولات منطقه‌ی جنوب غرب آسیا، و به‌طور خاص مسائل عراق، به تحلیل اهداف و تاکتیک‌های دشمن و راهکارهای برون‌رفت از آن پرداخته‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR محورهای اصلی تحلیل وقایع منطقه را از بیانات رهبر انقلاب اسلامی استخراج و در متن و جدول زیر منتشر می‌کند.
جدول در ادامه مطلب..............
به ادامه مطلب بروید..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، حسینیه امام خمینی(ره)، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد. در این مراسم جمعی از قاریان، استادان و حافظان کلام‌الله مجید، در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن بر پا کردند و گروه‌های جمع خوانی نیز به تلاوت آیاتی از قرآن و حمد و ثنای پروردگار پرداختند.

رهبر انقلاب: انس با قرآن به جامعه استحکام درونی و قدرت عبور از چالش‌ها را می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این محفل نورانی، حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی، کار فعالان قرآنی در نزدیک کردن جامعه اسلامی به فهم و انس با قرآن را بسیار ارزشمند، مهم و راهبردی خواندند و خاطر نشان کردند: باید به نحوی برنامه ریزی شود که آحاد مردم با مفاهیم و معانی قرآن مأنوس شوند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: جامعه اسلامی در اثر انسِ روزافزون با قرآن، «استحکام درونی» پیدا می کند و آن چیزی که به جوامع، قدرتِ حرکت و عبور از چالشها را میدهد، همین استحکام درونی است.

بقیه در ادامه مطلب............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده‌های معظم "شهیدان هفتم تیر و شهیدان شهر تهران":
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه در عراق می‌گذرد، جنگ «تروریسم و دلبستگان به غرب» با «مخالفان تروریسم و طرفداران استقلال ملتها» است.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار خانواده های معظم شهیدان هفتم تیر و جمعی از خانواده های شهیدان و جانبازان شهر تهران، با تأکید بر نیاز جامعه و کشور به درک و پیگیری پیام شهیدان، ادامه وفاداری ملت به راه نورانی و پرطراوت شهیدان را زمینه ساز استمرار شکست توطئه‌های سلطه گران خواندند و با اشاره به حوادث منطقه از جمله عراق افزودند: آنچه در عراق می گذرد، جنگ «تروریسم و دلبستگان به غرب» با «مخالفان تروریسم و طرفداران استقلال ملتها» است.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 7 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توصیه هاي رهبري برای دوره پنج‌ساله جدید آملی لاریجانی
رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن بیان شش اولویت اصلی برای دوره جدید 5 ساله ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه قضائیه، همکاری و همدلی و یکصدایی رؤسای سه قوه در مسائل کلان و مصالح عمومی کشور را بسیار ضروری و مهم برشمردند.
رهبر انقلاب: گره های کشور قابل بازگشایی هستند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضائی و همچنین رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی این قوه در 5 سال گذشته، شش اولویت اصلی را برای دوره جدید بیان کردند. «ساز و کار ویژه و روشن برای اجرای سیاستها» اولین اولویتی بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و گفتند: باید ساز و کار ویژه و روشنی برای نظارت و اجرای سیاست های مربوط به قوه قضائیه و تبدیل این سیاست ها به برنامه و عملیاتی شدن همه آنها، تدارک دیده شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دومین اولویت اصلی دستگاه قضائی را «نظارت بر عملکردها اعم از عملکرد قضات و عملکرد مدیران» برشمردند و خاطرنشان کردند: این نظارت ها باید بگونه ای جدی و گسترده باشند که اشکالات و شکایات از برخی عملکردها، به پایین ترین سطح ممکن برسد. ایشان به موضوع «لزوم عدم تأخیر در اجرای احکام» بعنوان سومین اولویت اشاره کردند و افزودند: برخی تأخیرهای طولانی در اجرای احکام، معلول برخی نقیصه ها است که باید شناسایی و برطرف شوند.
بقیه در ادامه مطلب........
 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 2 تير 1393برچسب:رهبر معظم انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث؛
در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) از نمایشگاه مجموعه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) از نمایشگاه مجموعه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند. در جریان این بازدید، دانشنامه امام مهدی (عج) که به همت این مؤسسه تهیه شده است، ارائه شد.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دیدار رئیس، مدیران و جمعی از محققان جهاد دانشگاهی با رهبر انقلاب
رهبرمعظم انقلاب امروز در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی تصریح کردند: شعار "ما میتوانیم" در صدها عرصه گوناگون ثابت شده اما ریشه فرهنگ غلط "ما نمیتوانیم" هنوز وجود دارد.
شعار «ما میتوانیم» در صدها عرصه گوناگون ثابت شده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس، مدیران، پژوهشگران و محققان جهاد دانشگاهی، لازمه ادامه صحیح و پرشتاب حرکت علمی کشور را، «کار و مدیریت جهادی» و تقویت روحیه «ما می توانیم» با حفظ جهت گیریهای انقلابی و اسلامی و ترسیم دقیق جایگاه و وظایف، در چارچوب نقشه جامع علمی دانستند و تأکید کردند: هدف گذاری حرکت علمی کشور باید افزایش دانش جهانی از طریق تولید فرآورده های جدید و ناشناخته دانش بشری در چارچوب ارزشهای انسانی، باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با گرامیداشت «روز جوان»، مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی را برخورداری از نیروی جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر جهادی برشمردند و گفتند: جهاد دانشگاهی، نهادی مهم است زیرا هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت ها از حرکت نمی ایستد. حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه پرهیزگاری، نیت الهی و توکل به خداوند متعال، از لوازم تلاش و حرکت جهادی است، افزودند: چنین تفکر و روحیه ای در کارهای علمی، موجب عنایت پروردگار و باز شدن راهها بسوی پیشرفت علمی خواهد شد.
بقیه در ادامه مطلب.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب: اقتدار برخاسته از انتخاب مردم معنا دارد
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: جمهوری اسلامی ایران در سیاست های منطقه حرف اول را می زند، در مقابل رژیم غاصب و مورد حمایت زورگویان عالم یک تنه می ایستد، با ظالم نمی سازد و از مظلوم دفاع می کند.
جمهوری اسلامی ایران در منطقه حرف اول را می​زند
حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشتند: در مکتب امام قدرتی که از تقلب و اعمال زور حاصل شده باشد مورد قبول نیست،اما اقتدار برخاسته از انتخاب مردم معنا دارد. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در مقابل قدرت مشروع، نباید کسی سینه سپر کند. اگر چنین کرد اسم او فتنه است.
بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اساتید، قاریان و حافظان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم:
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید، قاریان و حافظان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کردند: امروز سیاست دشمنان اسلام براه انداختن جنگ‌های داخلیِ نیابتی و برادرکشی در جوامع اسلامی است اما متأسفانه برخی در امت اسلامی متوجه این سیاست شوم نیستند و حاضرند برای مقابله با برادران مسلمان خود دست بدست شیطان بدهند و حتی با رژیم صهیونیستی همکاری کنند.به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران، در سالروز ولادت با سعادت زین‌العابدین حضرت امام سجاد(ع)، فضای حسینیه امام خمینی(ره) آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برتر شرکت کننده در سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، محفل نورانی انس با قرآن برپا کردند.
بقیه در ادامه مطلب.......................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:امام خامنه ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در دیدار امیر کویت با رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و هیأت همراه، منطقه خلیج فارس و امنیت آن را بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: امنیت این منطقه، در گرو روابط سالم و خوب همه کشورهای منطقه است.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،‌ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و هیأت همراه، منطقه خلیج فارس و امنیت آن را بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: امنیت این منطقه، در گرو روابط سالم و خوب همه کشورهای منطقه است.
بقیه در ادامه مطلب..................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:امام خامنه ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به نام اسلام، دختران بیگناه را مي‌ربایند
امروز عده‌ای در آفریقا بخاطر مسلمان بودن مورد ظلم قرار می گیرند و عده ای به اسم اسلام دختران مردم را می دزدند. این برای این است که پیام اسلام درست جا نیفتاده است.
واكنش رهبر انقلاب به برداشت‌های غلط و سطحی از اسلام
همزمان با خجسته عید مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و میهمانان شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن و سفرای کشورهای اسلامی، مهمترین نیاز دنیای اسلام را روی آوردن به اندیشه، فکر و بصیرت و شناخت حقیقی جبهه دشمنان امت اسلامی و همچنین اتحاد و پرهیز از اختلاف های عقیدتی و طایفه ای دانستند و تأکید کردند: امروز پرچم اِعتزاز به اسلام برافراشته شده و احساس هویت اسلامی در میان مسلمانان دنیا قوی تر از گذشته شده است و ملت ایران نیز با حسن ظن و اعتماد به وعده نصرت الهی در حال پیشرفت و پشت سر گذاشتن مشکلات و فتح یک به یک سنگرها در مسیر مبارزه با ظلم و جهل و بی عدالتی است.
بقیه در ادامه مطلب.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس، تنها راه ایستادگی در مقابل جبهه ضدبشری استکبار را استمرار تفکر «مبارزه» با این جبهه دانستند و با اشاره به لزوم توجه جدی مجلس شورای اسلامی و دولت در تدوین برنامه ششم، به سه اولویت اصلی «اقتصاد مقاومتی»، «فرهنگ انقلابی و دینی» و ادامه روند پرشتاب «پیشرفتهای علمی»، تأکید کردند: راه حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور را نمی توان در بیرون از مرزها پیدا کرد بلکه علاج واقعی مشکلات در درون کشور و تکیه بر ظرفیت ها و توانایی های داخلی است.
راه علاج مشکلات را باید در درون کشور یافت
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه بدون ادامه تفکر مبارزه با جبهه استکبار نمی توانیم به اهداف والای نظام اسلامی برسیم، افزودند: علت تأکید بر ادامه مبارزه، جنگ طلبی نظام اسلامی نیست بلکه عقل و خرد حکم می کند که انسان برای عبور از منطقه ای مملو از دزدان دریایی، خود را مجهز کند و توانایی و انگیزه دفاع از خود را داشته باشد.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اهمیّت مقوله جمعیّت در اقتدار ملّی
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی «جمعیّت» را که براساس بند یک اصل 110 قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.
ابلاغ سیاستهای جمعیّتی توسط رهبر انقلاب
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، متن ابلاغیه رهبر انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است: با عنایت به اهمیّت مقوله جمعیّت در اقتدار ملّی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیّت كنونی كشور به عنوان یك فرصت و امتیاز؛ و در جهت جبران كاهش نرخ رشد جمعیّت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، سیاست‌های كلی جمعیّت ابلاغ می‌گردد. با در نظر داشتن نقش ایجابی عامل جمعیّت در پیشرفت كشور، لازم است برنامه‌ریزی‌های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور متناسب با سیاست‌های جمعیّتی انجام گیرد. همچنین ضروری است با هماهنگی و تقسیم كار بین اركان نظام و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، اقدامات لازم با دقّت، سرعت و قوّت صورت گیرد و نتایج رصد مستمر اجرای سیاست‌ها گزارش شود.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در دانشگاه افسری امام حسین(ع):
در آستانه سوم خرداد، سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، صبح امروز (چهارشنبه) مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.
رويش‌هاي انقلاب بر ريزش‌ها غلبه کرده است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، برای شهدای دفاع مقدس علوّ درجات را مسألت کردند. فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند و جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند. حضرت آيت الله خامنه اي در اين مراسم در سخناني تربيت جوانان مؤمن، متعهد، انقلابي، محقق و متخصص در دانشگاه افسري امام حسين(ع) را يک نمونه بارز از رويش هاي انقلاب اسلامي دانستند و با اشاره به ايستادگي ملت ايران در مقابل نظام سلطه و تقسيم بندي دنيا به سلطه گر و سلطه پذير، تاکيد کردند: امروز جبهه استکبار از پيشرفت هاي ملت ايران و نظام اسلامي که بدون اتکاء به آمريکا و قدرت هاي غربي و با تکيه بر ظرفيت ها و توانايي هاي داخلي بدست آمده، بشدت عصباني است و ما در پاسخ به آنها همان جمله معروف شهيد بهشتي را تکرار مي کنيم که از عصبانيت بميريد.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 2 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امام خامنه‌ای در دیدار اعضای هیئت‌مدیره جامعه خیّرین مدرسه‌ساز ایران:
رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی یک حسنه بزرگ و صدقه جاریه است، تأکید کردند: مشارکت مردم و نیروی عظیم و بی‌پایان آنان موجب شکوفایی و رشد کار می‌شود.
به گزارش عرش نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، عصر امروز (شنبه) در جشنواره استانی خیّرین مدرسه‌ساز استان تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما، بیانات امام خامنه‌ای در دیدار اعضای هیئت مدیره جامعه خیّرین مدرسه‌ساز ایران که در تاریخ 15 اردیبهشت 1393 مطرح شده بود، منتشر شد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی از قهرمانان تیم ملی تشکر کردند.

به گزارش عرش نیوز، در پی قهرمانی مقتدرانه  تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی از قهرمانان تیم ملی تشکر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

"بسم الله الرّحمن الرّحیم

از اینکه دل ملت را شاد کردند، از قهرمانان تشکر میکنم.

 سید علی خامنه ای

26 اردیبهشت 1393".

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیت الله مسعودی خمینی مطرح کرد:
ایشان در مسائل سیاسی فریاد نمی‌زد اما دخالت می‌کرد
آیت الله بهجت معتقد بودند، معیار و محور باید یک نفر باشد که آن شخص امام خمینی بود و حتی می‌گفتند ما می‌توانیم روی سبیل شاه نقاره خانه بزنیم و تنها باید همت به خرج دهیم.
به گزارش عرش نیوز، بیست و هفتم اردیبهشت ماه، سالگرد وفات حضرت آیت الله العظمی بهجت است. به همین مناسبت با آیت الله مسعودی خمینی تولیت سابق حرم حضرت معصومه (س) که یکی از شاگردان اعلم و فقیه مرحوم بهجت است، به گفت و گو پرداختیم و زوایایی جدید از زندگی ایشان را بررسی کردیم:

با توجه به اینکه حضرتعالی حدود 12 سال در درس خارج فقه آیت الله بهجت حضور داشتید بفرمایید شیوه تدریس ایشان چگونه بود؟ 
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب: قدرت​ها بدانند که ملت ایران به زانو در نخواهد آمد
همزمان با سیزدهم رجب و خجسته سالروز میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع)، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم بویژه مردم استان ایلام امروز در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با تبریک سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) به برخی فضائل غیر قابل شمارش آن حضرت اشاره کردند و با بیان چهار سرفصل مهم دوران زندگی ایشان از جمله هدف والای حضرت علی (ع) در دوران حکومت، برای تأمین سعادت واقعی مردم در کنار پیشرفتهای مادی، تأکید کردند: یکی از درس های آن حضرت بمنظور تامین سعادت واقعی جامعه، تلاش در جهت بهبود معیشت و حل مشکلات اقتصادی مردم است که این هدف در شرایط فعلی از راه برنامه ریزی صحیح برای فعال کردن ظرفیت های بی شمار داخلی و تکیه بر استعدادهای جوان کشور امکان پذیر است.

بقیه در ادامه مطلب.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نزدیک به 4 ماه از آغاز اجرای توافق ژنو می‌گذرد و همچنان هیچ تغییر قابل توجهی در وضعیت اقتصاد داخلی بوجود نیامده است، طی روزهای آینده نیز مسئولان تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان برای توافق نهایی، مذاکرات خود با 5+1 را شروع خواهد کرد اما همچنان نه نخبگان و نه مردم از جزئیات این توافق آگاه نیستند.رهبر انقلاب صراحتا گفتند در جزئیات مذاکرات دخالت نمی‌کنندبه گزارش عرش نیوز، طی ماه‌های گذشته انتقادات فراوانی به عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان وارد شده و بسیاری از نخبگان و دلسوزان انقلاب با هشدارهای مکرر خود در این باره، از آینده مذاکرات ابراز نگرانی و دلواپسی کرده‌اند اما دولت در پاسخ به این انتقادات یا منتقدان را «بی‌سواد» خطاب کرده و یا اعلام داشته این مذاکرات زیر نظر رهبر معظم انقلاب و با هماهنگی کامل ایشان انجام می‌شود و از این رو جای انتقادی به عملکرد دیپلماتیک دولت در این عرصه وارد نیست این منطق اشتباه، اولین بار توسط برخی اعضای دولت از جمله مشاور وزیر خارجه مطرح شد این اظهارات در حالی از سوی مشاور ظریف بیان می‌شد که رهبر انقلاب تنها 4 روز قبل از توافق ژنو در جمع بسیجیان سراسر کشور در مصلی تهران، ضمن تاکید بر حمایت خود از «همه دولتها» گفتند در «جزئيات مذاکرات» دخالتی ندارند: «بنده اصرار دارم بر حمایت از مسئولانی که اجرای کار برعهده‌شان است، از همه دولتها بنده حمایت می‌کنم، از مسئولان - مسئولان داخلی، مسئولان خارجی - حمایت می‌کنم و وظیفه ما است ... لذا اینها به کمک احتیاج دارند، من هم کمکشان می‌کنم، حمایتشان می‌کنم؛ این یک طرف قضیه است که قطعی است. از آن طرف اصرار دارم بر تثبیت حقوق ملت ایران، از جمله مسئله حقوق هسته‌ای؛ اصرار داریم بر اینکه از حقوق ملت ایران یک قدم عقب‌نشینی نباید بشود. ما البته در جزئیات این مذاکرات مداخله نمی‌کنیم.»

بقیه در ادامه مطلب...................................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:رهبر انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده کل قوا در بازدید 2 ساعته از نمايشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران:
حضرت آيت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (یکشنبه) با حضور در ستاد فرماندهی نيروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت دو ساعت از نمايشگاه دستاوردهای اين نيرو بازديد کردند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت دو ساعت از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو بازدید کردند.

در این نمایشگاه، دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه‌های طراحی و ساخت پهپاد‌ها، سامانه‌های موشکی ضدناو و بالستیکی و ضد سپر موشکی، سامانه‌های پدافندی و انواع رادار‌ها و مراکز کنترل فرماندهی به نمایش گذاشته شده بود.
بقیه در ادامه مطلب.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در دیدار اعضای جمعیت مامایی ایران:
جمعی از مسئولان و اعضای جمعیت مامایی ایران، با مقام معظم رهبری دیدار کردند.
کثرت جمعیت جوان یکی از امتیازات کشور است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار تعدادی از مسئولان جمعیت مامایی ایران همزمان با روز جهانی ماما، نقش این قشر در تأمین سلامت جامعه و همچنین در بقای نسل بشر را بسیار مهم و ارزشمند دانستند و با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در اقبال عمومی به استفاده از خدمات مامایی بمنظور اجرایی شدن سیاست اساسی افزایش جمعیت کشور، خاطرنشان کردند: مسأله تکثیر نسل و جلوگیری از کاهش جمعیت جوان کشور، یک مسأله حیاتی است و باید بطور جدی دنبال شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از خدمات و زحمات دلسوزانه جمعیت مامایی کشور که با صبر، دانش و تجربه، وظیفه‌شناسی و احساس مسئولیت حرفه‌ای، مهمترین نقش را در حفظ سلامت مادر و کودک ایفا می‌کنند، افزودند: بر همین اساس، تمام مردان و زنان مرهون منت ماماها هستند و این قشر نیز همواره از احترام و تکریم ویژه‌ای در میان مردم برخوردار بوده است.

ایشان، فرهنگ‌سازی را مسأله مهم و اصلی در ترغیب جامعه زنان به استفاده از خدمات مامایی و زایمان طبیعی برشمردند و گفتند: متخصصان باید زیان‌های ناشی از وضع حمل‌های غیرطبیعی و همچنین فواید و آثار مثبت زایمان طبیعی در حفظ سلامت مادر و کودک را مکرراً در مجامع عمومی و رسانه‌ها تبیین کنند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خاطراتی از رهبر انقلاب/
در مشهد درس مکاسب و کفایه میدادم. خیلی از شاگردهای ما درگیر مبارزات بودند. از بس گرم کارهای مبارزاتی میشدند، به نظرشان می‌آمد که این حرفهای مکاسب و استدلالهای کفایه فایده‌اش چیست.....
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از khamenei.ir ،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی در تاریخ ۱۳۹۱.۰۷.۱۹ فرمودند: بنده از دوران مبارزات، خودم درگیر مبارزات بودم.

در مشهد درس مکاسب و کفایه میدادم. خیلی از شاگردهای ما درگیر مبارزات بودند. از بس گرم کارهای مبارزاتی میشدند، به نظرشان می‌آمد که این حرفهای مکاسب و استدلالهای کفایه فایده‌اش چیست.

مکرر بنده به آنها میگفتم: آقاجان! بی‌مایه فطیر است؛ باید مایه پیدا کنید. اگر مایه پیدا کردید، آن وقت میتوانید در منصب و جایگاهی مثل جایگاه امام بزرگِ عالی‌مقام، این حرکت عظیم را انجام دهید.

انتهای پیام/
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در بازدید از مجموعه صنعتی مپنا و دیدار با کارگران:
در آستانه روز کارگر، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در یکی از کارخانجات صنعتی، ضمن بازدید از بخشهای مختلف آن، با کارگران دیدار کردند.
به گزارش عرش نیوز، در آستانه روز کارگر، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در مجموعه صنعتي مپنا در فرديس کرج، از نمايشگاه توانمنديهاي متخصصان، کارشناسان و کارگران اين گروه صنعتي در زمينه هاي طراحي و ساخت صنايع نيروگاهي، نفت، گاز، پتروشيمي و صنايع ريلي بازديد کردند.
بقیه در ادامه مطلب.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در دیدار مداحان و ذاکران اهل بیت:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آسیب‌زدن به وحدت و اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی را یکی از مصادیق کفران نعمت دانستند و افزودند: بارها تکرار کرده‌ایم که در جلسات دینی نباید به کینه‌ورزی‌های مذهبی دامن زد.

به گزارش عرش نیوز، در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده دو عالم حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و فرزند برومندش امام خمینی کبیر (ره) فضای حسینیه امام خمینی مملو از عطر دل انگیز فضائل و مناقب فاطمی شد.رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برپا شد با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت تقارن این روز با میلاد امام خمینی (ره) درس بزرگ زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها را برای جامعه بشری، «تلاش»، «کوشش» و «پاک زندگی کردن» خواندند و افزودند: مجالس مذهبی فرصتی منحصر به فرد در بیان درسهای مهم زندگی ستارگان فروزان دین است و باید با انتقال محتوا و مضمون هنرمندانه، آگاهی بخش، بیدارگر، امیدوار کننده، وحدت آفرین و رعایت کامل حدود شرعی در مراسم مذهبی، این مسئولیت و فرصت را در خدمت مقابله با توطئه های پیچیده دشمنان اسلام و همچنین پیشبرد اهداف نظام اسلامی قرار داد.رهبر انقلاب اسلامی برگزاری مراسم معنوی برای ائمه در نظام اسلامی را یک فرصت مغتنم و از نعمت های بزرگ الهی دانستند و افزودند: اگرچه ذهن محدود بشری نمی تواند ابعاد شخصیت های آسمانی و افلاکی از قبیل فاطمه زهرا سلام الله علیها را به درستی محاسبه کند، اما لازم است رفتارها و مقامات معنوی این بزرگان به عنوان الگو برای رسیدن به اهداف بزرگ اجتماعی در پیش روی ما قرار گیرد.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:رهبر فرزانه انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن یکی از دلایل تصمیمات دقیق رهبر انقلاب اسلامی ایران را (که البته نویسنده گزارش، بارها از ناخرسندی خود از این واقعیت سخن گفته) ساختار دفتر رهبری دانسته که از افراد فنی و کارشناس تشکیل شده و نه از سیاسیون.
به گزارش عرش نیوز ؛ موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن در گزارشی ۸۸ صفحه‌ای به بررسی نحوه تصمیم‌گیری و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته است.
این گزارش توسط مهدی خلجی از نویسندگان سابق اصلاح‌طلب که چند سالی است به اروپا و سپس آمریکا مهاجرت کرده، نوشته شده است. خلجی در سال‌های اخیر با رسانه‌های غربی ضد ایران همچون رادیو فردا و رادیو زمانه و بی بی سی همکاری داشته است.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار صدها نفر از زنان فرهیخته و نخبه، تشکیل یک مرکز عالی فرا قوه ای را برای تدوین راهبردی صحیح در قبال مسئله «مهم زن و خانواده»، ضروری خواندند و افزودند: دستیابی به این راهبرد همه جانبه و قابل اجرا، نیازمند سه مسئله است: پرهیز کامل از مرجعیت دادن به تفکرات «غلط، کلیشه ای و متحجر غربی» در امور زنان، تکیه بر متون و معارف ناب اسلامی و پرداختن به مسائلی که حقیقتاً مسائل اصلی زنان محسوب می‌شوند.

رهبر انقلاب: برابری جنسی زن و مرد از جمله حرف‌های کاملاً غلط غرب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با تبریک میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، تقارن این میلاد خجسته را با هفته زن و روز تکریم مادر، فرصتی برای درس گرفتن از زندگی بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) برشمردند. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به معصومیت و مقامات معنویِ عالی و برتر آن حضرت آن هم در سن جوانی افزودند: باید با نگاهی نو و دقیق به زندگی سیده ی زنان عالم، خصلتهای برجسته ی ایشان نظیر تقوا، عفت، طهارت، مجاهدت، شوهرداری، فرزندداری، سیاست فهمی و حضور در مهمترین عرصه های حیات یک انسان را به معنای واقعی کلمه، الگو قرار داد.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر معظم انقلاب در دیدار صدها نفر از زنان فرهیخته و نخبه:
در آستانه ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، جمعی از بانوان فرهیخته صبح امروز(شنبه) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار صدها نفر از زنان فرهیخته و نخبه، تشکیل یک مرکز عالی فرا قوه ای را برای تدوین راهبردی صحیح در قبال مسئله «مهم زن و خانواده»، ضروری خواندند و افزودند: دستیابی به این راهبرد همه جانبه و قابل اجرا، نیازمند سه مسئله است: پرهیز کامل از مرجعیت دادن به تفکرات «غلط، کلیشه ای و متحجر غربی» در امور زنان، تکیه بر متون و معارف ناب اسلامی و پرداختن به مسائلی که حقیقتاً مسائل اصلی زنان محسوب می شوند.

ایشان با تبریک میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، تقارن این میلاد خجسته را با هفته زن و روز تکریم مادر، فرصتی برای درس گرفتن از زندگی بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) برشمردند.
بقیه در ادامه مطلب...............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حرکت علمي هسته​ای، نباید متوقف و یا کُند شود؛
رهبر معظم انقلاب در روز ملی فناوری هسته ای صبح امروز در دیدار رئیس، مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی، مهمترین دستاورد پیشرفتهای هسته ای کشور را تقویت اعتماد به نفس ملی عمیق در کشور و زمینه سازی برای پیشرفتهای علمی دیگر دانستند و با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج بعلاوه یک، تأکید کردند: موافقت با این مذاکرات برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران بود و این مذاکرات باید ادامه یابد اما همه بدانند که با وجود ادامه مذاکرات، فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچیک از دستاوردهای هسته ای نیز تعطیل بردار نیست، ضمن آنکه روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران نیز باید روابط متعارف و غیرفوق العاده باشد.
رهبر انقلاب:​ مذاکره‌کنندگان حرف زور را قبول نکنند
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای سخنان خود با تبریک بیستم فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته ای، ثبت چنین روزی در تقویم رسمی کشور را نتیجه تلاشها و مجاهدتهای نیروهای متخصص و متعهدِ فعال در صنعت هسته ای کشور دانستند و با تجلیل از شهدای مجاهد و فداکار هسته ای، افزودند: اگرچه از دانش هسته ای برای تولید انرژی و همچنین در صنعت، بهداشت، کشاورزی، امنیت غذایی و تجارت استفاده می شود اما مهمترین فایده دانش هسته ای در کشور ما تقویت اعتماد به نفس ملی بود.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جمعی از مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی در روز ملی فناوری هسته‌ای با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران در روز ملی فناوری هسته‌ای، رئیس، مدیران، کارشناسان و متخصصان سازمان انرژی اتمی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.


نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در میان زائران کاروانهای راهیان نور در منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان در شرق کارون، گفتند: بزرگترین درس دفاع مقدس این بود که نشان داد، یک ملت در سایه اتحاد، ایمان و حسن ظن به خداوند متعال و اعتقاد به صدق وعده الهی، می تواند از همه گذرگاههای دشوار عبور و با ایستادگی در مقابل دشمن، او را وادار به عقب نشینی و شکست کند.

رهبر انقلاب: در سایه اتحاد، ایمان و ایستادگی می‌توان دشمن را شکست داد

حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز (چهارشنبه) با حضور  با مغتنم شمردن کاروانهای راهیان نور و تاکید مجدد بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطرات، مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های مناطق مختلف عملیاتی دوران دفاع مقدس و رزمندگان و شخصیت‌های نقش آفرین آن گفتند: بزرگترین درس دفاع مقدس این بود که نشان داد، یک ملت در سایه اتحاد، ایمان و حسن ظن به خداوند متعال و اعتقاد به صدق وعده الهی، می تواند از همه گذرگاههای دشوار عبور و با ایستادگی در مقابل دشمن، او را وادار به عقب نشینی و شکست کند.

رهبر انقلاب اسلامی حضور قشرهای مختلف مردم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را در ایام تعطیلات نوروز و همچنین در طول سال، اقدامی پسندیده، صحیح و عاقلانه خواندند و افزودند: همه مناطق دفاع مقدس از جمله خوزستان، صحنه برترین فداکاریها، مجاهدتها و از خود گذشتگی ها بوده است. حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری فرمان امام (ره) برای شکست حصر آبادان و طراحی و برنامه ریزی عملیات ثامن الائمه در مهر ماه سال 1360، در منطقه مارِد در شرق کارون، خاطرنشان کردند: پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات سرآغاز سلسله عملیات بعدی طریق القدس، فتح المبین و الی بیت المقدس شد که می توانست در همان سالها به جنگ تحمیلی پایان دهد.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

* پیام به ملت شریف ایران، به مناسبت حلول سال ۶۹

ما امسال عید نوروز را در حالى برگزار می‌کنیم که خداى متعال با فقدان بزرگ رهبر عظیم‌الشأنمان، امتحان سختى از ما کرد و دوران سختى را بر ما گذراند. آن فقدان، محنت بزرگى بود. امیدواریم که خداى متعال، روح آن بزرگمرد را با ارواح مقدسه‌ى انبیا و اولیا محشور کند و او را از ما راضى نماید و ما را در راه او، مستمر و مستدام بدارد. امیدواریم که خداوند، نظر لطف و محبت خود را که در طول این یازده سال همواره بر این ملت و بر این نظام داشته است، باز هم آن را بر ما مستمر بگرداند و ما بتوانیم به کمک خدا و با حرکت در راه او و با استغفار و توبه‌ى الى‌اللَّه، متاع حَسَن و قدرت و قوّت و عزت الهى را براى خودمان و براى این ملت بزرگ و فداکار تأمین کنیم.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پيام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۳ را سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مديريّت جهادی» نامگذاری کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيمسال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی
يا مقلّب القلوب و الابصار، يا مدبّر اللّيل و النّهار، يا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
اللّهمّ صلّ علی فاطمة و ابيها و بعلها و بنيها.
اللّهمّ کن لوليّک الحجّة بن الحسن صلواتک عليه و علی ابائه فی هذه السّاعة و فی کلّ ساعة وليّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دليلا و عينا حتّی تسکنه ارضک طوعا و تمتّعه فيها طويلا.
اللّهمّ عجّل فرجه و اجعلنا من اعوانه و انصاره و شيعته.
بقیه در ادامه مطلب........................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 1 فروردين 1393برچسب:اا خانه ای,پیا نوروزی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در مشهد: فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر استحضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین روز سال جدید در اجتماع عظیم مردم و مسئولین در حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس تاکید کردند: اگر ملتی به خود نیاید دیگران به او زور می‌گویند.به گزارش امید به نقل از ایسنا،اقتصاد،‌ فرهنگ و دانش در قوی شدن ملت‌ها تاثیر گذار استرهبر معظم انقلاب اسلامی با تشریح ماهیت، ظرفیت و الزامات تحقق مقاوم سازی اقتصاد و بایدها و نبایدهای عرصه بسیار مهم فرهنگ تأکید کردند: باید خود را آن‌چنان قوی کنیم که زورگویان و باجگیران جهانی، نتوانند حقی از این ملت را نادیده بگیرند.حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح حرف اصلی خود در سال جدید یعنی ضرورت قوی تر شدن ملت و کشور و افزایش اقتدار ملی به تلاش باجگیران و زورگویان جهانی برای تضییع حقوق ملتهای ضعیف استناد و خاطر نشان کردند: طبیعت جهانی که با افکار مادی اداره می شود زورگویی قدرتمندان نسبت به ضعیفان است پس باید قوی شویم و پیشرفت کنیم.رهبر انقلاب در بیان علت انتخاب شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» به عنوان نقشه راه کلی سال 93، به گامهای بلند و تجربیات موفق ملت و امکانات و ظرفیتهای وسیع کشور اشاره کردند و افزودند: مسیر پر افتخار «اقتدار ملی» با تمرکز مسئولان و مردم بر این شعار، با شتاب بیشتری پیموده خواهد شد.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 1 فروردين 1393برچسب:امام خامنه ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com